En smakrik frukost

Hej och hopp!
 
Nu innan jul försöker jag att vara lite extra helsosam. Jul innebär massa god mat, godis och sockerhaltiga drycker så då får man lagra plats i kroppen till allt det goda. Haha, det där lär kontigt, men typ så tänker jag. Jag tänkte därför dela med mig ett urgott recept på en enkelt, smakrik frukost - smoothie.
 
Du behöver:
En handfull hallon
En handfull mango
Youghyrt, utan tillsatt socker, med smak av hallon
En handfull babyspenat
Lite riven ingerfära
Lite citronsaft
Vatten - det änvänder jag för att justera tjokleken på smoothien. I bland är det gött att äta den med sked ur en skål. Annars kan man göra den lite tunnare och dricka den med sugrör, och ta med den on-the-go.
 
Blanda alla ingredienser i cirka 2 minuter i en blender - och njut av en häslosam och sannslöst god smoothie!
 
Hoppas ni får en strålande onsdag. Idag har vi föreläsning och jag ska guida en gymnasieklass på universitetet!
Mvh Synne
Helene

Ser väldigt gott ut! ^^

ajlimullersandvik.blogg.se

det verkar underbart!!! :D

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh, mums så gott!